Корисні
поради щодо стимуляції навчання
Потреби,
мотиви ,стимули – це „ягоди” з одного поля.
1. Спирайтесь на бажання дитини.
Важливе не те,
чого хоче учень. Він не винний у своїх бажаннях. Завдання педагога – змінити
напрямок його прагнень, якщо вони не збігаються з педагогічними цілями.
2. Використовуйте ідентифікацію.
Примушуйте своїх учнів чогось палко забажати.
Головне – щоб бажання виникли, а ви могли б їх використати.
3. Враховуйте інтереси й нахили.
Говоріть про те,
що цікавить ваших учнів, точніше, з цього починайте. Намагайтесь обернути
„побічні” інтереси дитини на свою користь. У важких випадках ідіть від яскравої
форми до змісту, від емоцій до логіки.
4. Використовуйте наміри.
Пам’ятайте:
намір виникає на основі потреби. Знаходьте можливість допомогти учням у
здійсненні їх намірів.
5. Заохочуйте бажання досягти визнання.
Багато дітей
вчиться не тільки заради знань, а й заради престижу. Не слід нехтувати цим
бажанням.
6. Визначайте чесноти, схвалюйте успіхи,
давайте дитині шанси.
Пам’ятайте, що
завжди краще хвалити, ніж критикувати, Авансуйте найменші позитивні зрушення.
Безпрограшний стимул – „Я вірю, що ти зможеш!”.
7. Зробіть діяльність привабливою.
Використовуйте
зовнішньо привабливі й цікаві форми роботи, оформлення роботи, оформлення
результатів. кінцевої оцінки діяльності.
8. Іноді просто говоріть „Треба!”.
Але цьому
заклику завжди надавайте особистісної спрямованості –„Це потрібно зробити! Ти ж
вольова людина!”.
9. Використовуйте ситуацію.
Різні життєві
ситуації, що виникли випадково, потрібно помітити й миттєво використати як
стимул.
За І.Підласим
Немає коментарів:
Дописати коментар