Корисні поради щодо стимуляції навчання

Корисні поради щодо стимуляції навчання
Потреби, мотиви ,стимули   – це „ягоди” з одного поля.

1.     Спирайтесь на бажання дитини.
Важливе не те, чого хоче учень. Він не винний у своїх бажаннях. Завдання педагога – змінити напрямок його прагнень, якщо вони не збігаються з педагогічними цілями.
2.     Використовуйте ідентифікацію.
 Примушуйте своїх учнів чогось палко забажати. Головне – щоб бажання виникли, а ви могли б їх використати.
3.     Враховуйте інтереси й нахили.
Говоріть про те, що цікавить ваших учнів, точніше, з цього починайте. Намагайтесь обернути „побічні” інтереси дитини на свою користь. У важких випадках ідіть від яскравої форми до змісту, від емоцій до логіки.
4.     Використовуйте наміри.
Пам’ятайте: намір виникає на основі потреби. Знаходьте можливість допомогти учням у здійсненні їх намірів.
5.     Заохочуйте бажання досягти визнання.
Багато дітей вчиться не тільки заради знань, а й заради престижу. Не слід нехтувати цим бажанням.
6.     Визначайте чесноти, схвалюйте успіхи, давайте дитині шанси.
Пам’ятайте, що завжди краще хвалити, ніж критикувати, Авансуйте найменші позитивні зрушення. Безпрограшний стимул – „Я вірю, що ти зможеш!”.
7.     Зробіть діяльність привабливою.
Використовуйте зовнішньо привабливі й цікаві форми роботи, оформлення роботи, оформлення результатів. кінцевої оцінки діяльності.
8.     Іноді просто говоріть „Треба!”.
Але цьому заклику завжди надавайте особистісної спрямованості –„Це потрібно зробити! Ти ж вольова людина!”.
9.     Використовуйте ситуацію.
Різні життєві ситуації, що виникли випадково, потрібно помітити й миттєво використати як стимул.

За І.Підласим

Немає коментарів:

Дописати коментар