Цілі уроку іноземної мови

Цілі уроку іноземної мови.

Складання плану будь-якого уроку починається з постановки мети, якої ми хочемо досягнути проводячи цей урок. Відомо, що мета уроку є триєдиною.

Триєдина мета уроку - основа цілеспрямованої діяльності на уроці не лише учителя, а й учнів. Мета визначає характер взаємодії учнів і вчителя на уроці і досягти її можна лише в тому випадку, коли цього прагнуть обидві сторони. Триєдина мета будь-якого уроку - це немовби стовбур, основа, на яку, неначе ялинкові прикраси, ми одягаємо методи та принципи роботи на уроці.

Триєдина мета має 3 аспекти :
Навчальний - основний аспект, який включає в себе вимоги:
- навчити дитину отримувати знання,
- формувати у учня навички - точні дії, доведені до автоматизму,
- формувати у учня уміння - сполучення знань та навичок, які забезпечують виконання навчальної діяльності.

Розвиваючий – аспект, який скеровує розвиток індивідуально-психологічних якостей дитини – мислення, пам’яті, уяви (тому розвивальна мета може бути одна на цілу серію уроків), а також спеціальних навчальних умінь.

Виховний аспект присутній на кожному уроці
“Вчити і виховувати - як “блискавка ” на курточці: обидві сторони затягуються одночасно і міцно неспішним рухом застібки-творчої думки. Ось ця творча думка і є головною в уроці ” - Є.Ільїн “Учительская газета ”

Отже, на кожному уроці ми повинні чогось навчити дитину, розвинути її якості та провести процес виховання. На уроці іноземної мови до триєдиної “загальної “ мети приєднується ще один аспект - освітній, а основні аспекти набувають свого, так би мовити, колориту.

Тому, починаючи складати урок з іноземної мови, ставимо перед собою такі цілі:
- навчальна (практична) - є провідною - формуємо уміння і навички практичного оволодіння мовою;
- освітня - стосується ознайомлення учнів з культурою, історією країни, мова якої вивчається, а також з певними граматичними явищами, притаманними саме цій мові (артикль, герундій, апостроф);
- розвиваюча мета - стосується розвитку інтелекту, волі, уваги, пам’яті, а також розвитку спеціальних навчальних умінь (наприклад, порівнювати явища мови в рідній та іноземній мовах);
- виховна - завдяки спеціальним прийомам роботи з навчальним матеріалом, завжди можна знайти, на яку тему провести виховний момент (наприклад, тема “Природа ” – прищеплювати любов до природи рідного краю).
Зазначимо, що виховну та розвиваючу цілі уроку дозволено формувати на цикл уроків, тому що виховання і розвиток проходять у повільнішому темпі, ніж навчання.

Відповідно до цілей уроку, педагог, вивчивши навчальний матеріал, визначає і структуру уроку, методи, прийоми, форми роботи на уроці та розподіл часу за видами мовленнєвої діяльності (слухання 40%, говоріння - 30%, читання - 20%, письмо - 10% від часу уроку)

Приклад мети уроку англійської мови
Тема уроку: Професії. Дієслово to be в теперішньому часі.
Цілі уроку:
- формувати навички монологічного мовлення учнів на рівні речення з опорою на подану схему з теми “Сім’я”;
- сформувати уявлення про дієслово to be та його форми теперішнього часу;
- розвивати уміння логічно викладати думки;
- виховувати почуття поваги до людей різних професій.



Немає коментарів:

Дописати коментар