Цілі уроку іноземної мови.
Складання плану будь-якого уроку починається з постановки мети, якої ми
хочемо досягнути проводячи цей урок. Відомо, що мета уроку є триєдиною.
Триєдина мета уроку - основа цілеспрямованої діяльності на уроці не лише
учителя, а й учнів. Мета визначає характер взаємодії учнів і вчителя на уроці і
досягти її можна лише в тому випадку, коли цього прагнуть обидві сторони.
Триєдина мета будь-якого уроку - це немовби стовбур, основа, на яку, неначе
ялинкові прикраси, ми одягаємо методи та принципи роботи на уроці.
Триєдина мета має 3 аспекти :
Навчальний - основний аспект, який включає в себе вимоги:
- навчити дитину отримувати знання,
- формувати у учня навички - точні дії, доведені до автоматизму,
- формувати у учня уміння - сполучення знань та навичок, які забезпечують
виконання навчальної діяльності.
Розвиваючий – аспект, який скеровує розвиток індивідуально-психологічних
якостей дитини – мислення, пам’яті, уяви (тому розвивальна мета може бути одна
на цілу серію уроків), а також спеціальних навчальних умінь.
Виховний аспект присутній на кожному уроці
“Вчити і виховувати - як “блискавка ” на курточці: обидві сторони
затягуються одночасно і міцно неспішним рухом застібки-творчої думки. Ось ця
творча думка і є головною в уроці ” - Є.Ільїн “Учительская газета ”
Отже, на кожному уроці ми повинні чогось навчити дитину, розвинути її
якості та провести процес виховання. На уроці іноземної мови до триєдиної
“загальної “ мети приєднується ще один аспект - освітній, а основні аспекти
набувають свого, так би мовити, колориту.
Тому, починаючи складати урок з іноземної мови, ставимо перед собою такі
цілі:
- навчальна (практична) - є провідною - формуємо уміння і навички
практичного оволодіння мовою;
- освітня - стосується ознайомлення учнів з культурою, історією країни,
мова якої вивчається, а також з певними граматичними явищами, притаманними саме
цій мові (артикль, герундій, апостроф);
- розвиваюча мета - стосується розвитку інтелекту, волі, уваги, пам’яті, а
також розвитку спеціальних навчальних умінь (наприклад, порівнювати явища мови
в рідній та іноземній мовах);
- виховна - завдяки спеціальним прийомам роботи з навчальним матеріалом,
завжди можна знайти, на яку тему провести виховний момент (наприклад, тема
“Природа ” – прищеплювати любов до природи рідного краю).
Зазначимо, що виховну та розвиваючу цілі уроку дозволено формувати на цикл
уроків, тому що виховання і розвиток проходять у повільнішому темпі, ніж
навчання.
Відповідно до цілей уроку, педагог, вивчивши навчальний матеріал, визначає
і структуру уроку, методи, прийоми, форми роботи на уроці та розподіл часу за
видами мовленнєвої діяльності (слухання 40%, говоріння - 30%, читання - 20%,
письмо - 10% від часу уроку)
Приклад мети уроку англійської мови
Тема уроку: Професії. Дієслово to be в теперішньому часі.
Цілі уроку:
- формувати навички монологічного мовлення учнів на рівні речення з опорою
на подану схему з теми “Сім’я”;
- сформувати уявлення про дієслово to be та його форми теперішнього часу;
- розвивати уміння логічно викладати думки;
- виховувати почуття поваги до людей різних професій.
Немає коментарів:
Дописати коментар